UPDATE: Timpul nu îmi mai permite să preiau noi oferte de colaborare. Prezentarea de mai jos va avea doar un scop informativ. Vă mulțumesc pentru înțelegere.

Fotografia de produs

Elementul cheie al unui catalog de succes

Care sunt calitățile pe care trebuie să le îndeplinească un catalog de prezentare care să merite cheltuiala unei firme:

– să aibă imagini sugestive, care pun în valoare produsele
– să aibă un layout modern, plăcut și care facilitează o parcurgere ușoară a conținutului
– să aibă un text concis, bine structurat, dar cu suficiente informații pentru a nu lăsa nelămurit cititorul
– să reflecte strategia de marketing a firmei, să înțeleagă brandul pe care îl reprezintă, armonizându-se cu alte elemente care susțin acest concept (reclame, spoturi, evenimente de PR, strategia de comunicare corporatistă)
– să fie aproape gratis.

Rolul fotografiei de produs este acela de a atrage atenția privitorului asupra respectivului produs, într-o lume inundată de imagini, într-o formă care să îi facă remarcabile și ușor de identificat calitățile. Rareori, și doar secundar (prin compoziția imaginii) fotografia de produs își propune să fie un fapt artistic. Scopul ei primordial este acela de a “vinde” produsul.

Chiar dacă o astfel de fotografie pare un lucru la îndemâna oricui, trebuie să ne amintim că un catalog de prezentare sau orice material promoțional va reuși cu greu să își convingă cititorul în absența unor imagini de calitate, indiferent cât de genial ar fi textul. Pentru aceasta, este indispensabilă folosirea unui minim echipament de studio (surse adiționale de lumină, cum ar fi blitz-uri de studio sau lămpi de halogen, cort / igloo / cub pentru fotografierea produselor mici, umbrele de reflexie / difuzie / softboxuri, fundaluri).

Folosirea unor astfel de dotări în mod adecvat va permite obținerea unor imagini clare chiar și atunci când sunt tipărite la dimensiunea maximă, va controla (prin atenuare) umbrele și reflexiile suprafețelor strălucitoare, va conduce la obținerea unor culori realiste dar vii și a unui fundal uniform.

De obicei este preferat un fundal uniform, care să asigure scoaterea în evidență a produsului – alb, gri, negru, sau diverse culori. Cu un asemenea fundal, imaginile vor putea fi tipărite sau publicate pe site-ul de comerț electronic al firmei fără prea multe prelucrări ulterioare, permițând și o decupare mai ușoară a obiectului în programe de grafică.

Tifețarea (decuparea) unui obiect sau personaj dintr-o imagine, în Photoshop sau alte programe similare, ajută la realizarea de colaje foto pentru reclame, dar este foarte utilă și în programe de tehnoredactare (InDesign, Quark) în care se realizează layout-ul unui catalog sau al unei reviste. Cu text wrap / runaround, textul urmează conturul obiectului decupat, creând senzația de volum a imaginii.

În cataloagele Webphoto.ro există un singur personaj principal: produsele (respectiv serviciile) pe care clientul dorește să le promoveze. Pornim așadar de la imagini și urmărim un grad cât mai mare de personalizare, în funcție de lucrurile pe care firma le are de transmis.

Urmează apoi alegerea unui layout avantajos, în funcție de conținut. Dacă aceasta e opțiunea clientului, putem contribui și la scrierea textului, în conformitate cu strategia de marketing a companiei.

Este necesară încredințarea produselor pentru ședința foto? Nu neapărat, putem veni și la sediul dumneavoastră cu dotările unui studio mobil, dar soluția ideală nu poate fi aleasă decât în urma unei discuții cu clientul.

Cât costă realizarea unui catalog de prezentare? Prețurile variază în funcție de modelul dorit și de volumul de muncă implicat (de pildă, dacă există sau nu un text și o idee generală, sau dacă firma a mai realizat materiale similare și doreste păstrarea formei doar cu actualizarea ofertei. De asemenea, trebuie avut în vedere că produsele sunt foarte diverse, implicând grade diferite de dificultate în realizarea și editarea fotografiilor.)
Vă rugăm să folosiți pagina de contact pentru o ofertă de preț personalizată.
Aceste preturi acopera fotografierea produselor / persoanelor / locației și realizarea efectivă a catalogului, în cazul în care textul și concepția îi aparțin clientului, până la predarea materialului pe suport digital tipografiei (după primirea acceptului final din partea clientului, care revede și corectează catalogul în format PDF).
Preturile nu includ costurile de tipar, dar putem face o ofertă bună și în acest sens, fie că e vorba de tipar clasic sau tipar digital (adecvat pentru tiraje mai mici). Acesta este un aspect în avantajul clientului, care are libertatea de a alege tipografia cu prețul cel mai bun, dintr-o piață extrem de concurențială și de deschisă. Pentru un preț ferm din partea tipografiilor, e necesar ca materialul de tipărit să fie (aproape) finalizat, pentru a se cunoaște cu exactitate numărul de pagini, tirajul, gramajul hârtiei și tehnologia de prindere.


Meniu
Facebook
Alte pagini
Links